Fotogaléria

Školský rok 2019/2020

menu Začiatok roka
 menu LABakadémia
 menu Účelove cvičenie - 2.roč.
 menu KOŽAZ

header4

Štrasburg

ŠTRASBURG 2018– 26. 5. 2018

Bolo desať hodín večer, keď 26. 5. 2018 na autobusovej stanici pristavili autobus do Štrasburgu. Nastúpila som doň plná očakavaní, šťastia, ale aj strachu. Cesta zbehla celkom rýchlo a bola bez akýchkoľvek komplikácii. Za jeden deň som prešla tri krajiny, pretože sme prechádzali cez Česko aj Nemecko, až sme dorazili do Francúzska, konkrétne do malého mestečka Erstein asi 20 kilometrov od Štrasburgu. Štrasburg je hlavné mesto Alsaska (časť Francúzska, do ktorej patrí aj mestečko Erstein). Po ubytovaní sme mali voľný program a následne večeru. Môžem potvrdiť, že Francúzi svojou kuchyňou nesklamali.

Na ďalší deň sme už ráno po raňajkách vyrazili do Štrasburgu, kde nás čakala prehliadka loďou po štrasburských kanáloch. Cítila som sa ako v Benátkach, bolo to nádherné. Po plavbe nám dali osobné voľno, kde sme mali možnosť prejsť si historické centrum mesta, krásne a typické francúzske uličky a navštíviť katedrálu Notre-Dame.

Po návšteve mesta Štrasburg sme zavítali aj do europarlamentu. Europarlament svojou stavbou pripomína koloseum v Ríme, ktorým sa architekti inšpirovali. Po kontrole, ktorou sme si museli prejsť pred vstupom do budovy, sme si vypočuli prezentáciu o tom, ako to v europarlamente funguje, koľko europoslancov je v europarlamente a mnoho ďalších zaujímavých vecí. Po prezentácií sme sa stretli s pani poslankyňou Monikou Smolkovou, ktorá každého osobne privítala a venovala mu pár slov a, samozrejme, zodpovedala na rôzne otázky od školstva cez rôzne projekty až po hospodárstvo. Potom nás zaviedla na zasadnutie europoslancov, usadila nás na takzvanú tribúnu, kde sme si vypočuli a pozreli, ako to vlastne všetko funguje. Po ukončení rokovania sme sa presunuli do hotela a na druhý deň ráno sme vyrazili domov.

Bola to pre mňa veľmi pekná a zaujímavá skúsenosť, kde som sa mnoho dozvedela, preto ak sa niekomu z vás naskytne podobná možnosť, neváhajte a choďte do toho. Okrem spoznávania nových miest si aj zdokonalíte aj cudzí jazyk.

Mne sa táto príležitosť naskytla vďaka pani profesorke Jakubovej, s ktorou som sa v októbri zúčastnila konferencie o projekte Erasmus+, kde ma z množstva zúčastnených študentov vylosovala pani europoslankyňa Smolková.

Katarína URDOVÁ II.AV/ZuA

Galerie: obrázek 1 z 14 Galerie: obrázek 2 z 14 Galerie: obrázek 3 z 14 Galerie: obrázek 4 z 14 Galerie: obrázek 5 z 14 Galerie: obrázek 6 z 14 Galerie: obrázek 7 z 14 Galerie: obrázek 8 z 14 Galerie: obrázek 9 z 14 Galerie: obrázek 10 z 14 Galerie: obrázek 11 z 14 Galerie: obrázek 12 z 14 Galerie: obrázek 13 z 14 Galerie: obrázek 14 z 14