KÚPNA ZMLUVA uzatvorená medzi nižšie uvedenými zmluvnými stranami podľa ust. § 536 a nasl. zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v platnom znení 1.1. Objednávateľ: obchodný register : so sídlom: zastúpená: IČO: DIČ: bankové spojenie: číslo účtu: 1.2. Zhotoviteľ: obchodný register : so sídlom: zastúpenie: IČO: IČ DPH: bankové spojenie: číslo účtu: uzatvárajú Čl. I. ZMLUVNÉ STRANY Stredná zdravotnícka škola Moyzesova 17, 040 01 Košice PhDr. Viera Rusinková, riaditeľka školy 00606766 2020777891 Štátna pokladnica 7000188746/8180 (ďalej len „objednávateľ“), a MY DVA Slovakia, s. r. o. zapísaná v OR Okresný súd Bratislava 1, vložka č. 36208/B Lamačská cesta 45, 841 03 Bratislava Ing. Petr Hamáček, konateľ spoločnosti35937548 SK2022014126 Citibank 2106630018/8130 CITIBANK (ďalej len „zhotoviteľ“) kúpnu zmluvu Čl. II. PREDMET DIELA 2.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje, že vykoná prostredníctvom svojich zamestnancov za podmienok v tejto zmluve stanovených toto dielo: „Lavice s operadlom“ (ďalej len „dielo“) 2.2. Predmetom diela je dodávka špecifikovaná podľa prílohy č. 1 – Cenová ponuka č. 530111074 pre predmet zákazky: „Lavice s operadlom 2011“ Zhotoviteľ sa zaväzuje zaistiť kompletizáciu a montáž diela vrátane dopravy. Objednávateľ sa zaväzuje dielo prevziať a uhradiť zhotoviteľovi za vykonanie diela cenu tak ako je uvedené ďalej. 2.3 Miesto plnenia : Stredná zdravotnícka škola, Moyzesova 17, 040 01 Košice Čl. III. CENA ZA DIELO 3.1. Cena za dielo bola stanovená čiastkou: Celkom EUR bez DPH: 8 240,00 € (Slovom: osemtisícdvestoštyridsať eur) 20% DPH: 1 648,00 € (Slovom: tisícšesťstoštyridsaťosem eur) Celkom EUR vrátane DPH: 9 888,00 € (Slovom: deväťtisícosemstoosemdesiatosem eur) 3.2. Cena za dielo bola stanovená ako nemenná. K navýšeniu ceny môže dôjsť len v prípade, pokiaľ bude objednávateľ požadovať práce navyše. V takomto prípade zhotoviteľ vypracuje doplnenie cenovej ponuky, kde vyšpecifikuje predmet navýšenia. Táto cenová ponuka sa po odsúhlasení objednávateľom stane prílohou tejto zmluvy o dielo a považuje sa za zmenu tejto zmluvy dohodou jej zmluvných strán. 3.3. Obe strany sa dohodli, že dielo bude financované formou: Faktúra so splatnosťou 40 dní 3.3. Úhradou faktúry sa rozumie pripísanie faktúrovanej čiastky na účet zhotoviteľa. 3.4. Pokiaľ objednávateľ neuhradí v lehote splatnosti faktúru za dielo, má zhotoviteľ právo účtovať objednávateľovi úrok z omeškania vo výške 0,05 % z nezaplatenej čiastky za každý deň omeškania. 3.5. Pokiaľ objednávateľ neuhradí cenu za dielo do 30 dní po lehote splatnosti, zhotoviteľ si vyhradzuje právo od zmluvy jednostranne odstúpiť. Odstúpenie sa stáva účinným od okamihu doručenia druhej zmluvnej strane a týmto zmluva od začiatku zaniká. V takomto prípade je objednávateľ povinný umožniť zhotoviteľovi odobrať dielo späť do troch dní od obdržania písomného odstúpenia od zmluvy. O odobraní diela sa vyhotoví zápis, kde budú uvedené prípadné škody spôsobené na diele a opotrebenie diela. Zhotoviteľovi prináleží právo na náhradu vzniknutej škody. Škodná suma bude obsahovať cenu za dokumentáciu, vzorky, opotrebenie diela a náklady na jeho odstránenie. Tú zhotoviteľ bez čakania vyčísli a zašle faktúru objednávateľovi. Splatnosť tejto faktúry je 14 dní. Čl. IV. DODACIE LEHOTY 4.1. Termín k zahájeniu zhotovenia diela je: nasledujúci deň po podpísaní zmluvy oboma zmluvnými stranami. Objednávateľ je povinný pripraviť a zhotoviteľovi umožniť prístup na miesto zhotovenia diela v rozsahu nutnom podľa povahy diela a podľa dokumentácie popísanej v čl. II. odst. 2.2. tejto zmluvy. 4.2. Dodacia lehota sa dojednáva najneskôr do: 31.12.2011 V tejto lehote je zhotoviteľ povinný dielo riadne dokončiť a odovzdať objednávateľovi. Objednávateľ je povinný takto vykonané dielo prevziať. V prípade, že je zhotoviteľ schopný odovzdať dielo objednávateľovi pred koncom dodacej lehoty, upozorní ho na to vhodným spôsobom najmenej dva dni vopred. Objednávateľ je povinný dielo v oznámenom termíne prevziať. V prípade, že zhotoviteľ neoznámi skorší termín, je objednávateľ povinný prevziať dielo v posledný deň dodacej lehoty, a to i bez predchádzajúcej výzvy. Dodacia lehota pre zhotovenie diela sa predlžuje o dobu potrebnú pre vykonanie dohodnutých prác naviac. Čl. V. ODOVZDANIE A PREVZATIE DIELA 5.1 Dielo je vykonané jeho riadnym dokončením a odovzdaním objednávateľovi, ktorý potvrdí toto v preberacom protokole. 5.2. Súčasťou odovzdania sú: návody na údržbu návody na používanie 5.3. Odovzdávací protokol musí obsahovať: -dátum odovzdania a prevzatia diela, -meno a priezvisko odovzdávajúceho a preberajúceho, -popis odovzdávaného diela, -súpis dokladov predložených pri odovzdaní a preberaní objednávateľovi, -prípadné nedorobky, vrátane termínu dohodnutého pre ich odstránenie, -prípadné práce naviac (v zmysle ustanovenia čl. III. odst. 3.2. tejto zmluvy), termín ich vykonania a spôsob úhrady -prehlásenie o odovzdaní a prevzatí diela, reklamácie, -záručnú dobu za akosť diela, - podpisy zodpovedných osôb za odovzdávajúceho a preberajúceho 5.4. Dielo má chyby, v prípade, ak vykonanie diela nezodpovedá výsledku určenému v zmluve. 5.5. Zjavné chyby diela je objednávateľ povinný oznámiť pri odovzdaní a prevzatí, ako i zapísať do preberacieho protokolu. Zjavné chyby pri odovzdávaní diela objednávateľovi je zhotoviteľ povinný odstrániťčo najskôr, najviac však do 30 dní od nahlásenia. 5.6. Objednávateľ je povinný dielo prevziať a jeho prevzatie potvrdiť do preberacieho protokolu, pokiaľ chyby diela nebránia k jeho užívaniu. 5.7. Podpisom preberacieho protokolu, ktorý je zároveň okamihom odovzdania a prevzatia diela, prechádza na objednávateľa nebezpečenstvo za škody. Dojednáva sa výhrada vlastníctva diela pre zhotoviteľa až do úplného zaplatenia ceny za dielo objednávateľom. 5.8. Pokiaľ zhotoviteľ nebude pripravený k odovzdaniu a prevzatiu diela v dohodnutom termíne, má objednávateľ nárok na zmluvnú pokutu, ktorá činí 0,05% z ceny odovzdaného diela alebo jeho časti za každý deň omeškania. 5.9. Pokiaľ zhotoviteľ neodovzdá dielo alebo jeho časť do jedného mesiaca od dohodnutého termínu, má objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť. V takomto prípade je zhotoviteľ povinný vrátiť prípadné zaplatené čiastky za nedodané dielo alebo jeho časť. Objednávateľ má právo na náhradu škody. Tú bez čakania vyčísli a zašle škodnú faktúru zhotoviteľovi. Splatnosť tejto škodnej faktúry je 14 dní. 5.10. Pokiaľ objednávateľ mešká s prevzatím diela, má zhotoviteľ právo úmerne skrátiť dohodnutú dobu splatnosti konečnej faktúry, a to o rovnaký počet kalendárnych dní, o ktoré objednávateľ meškal s prevzatím diela. 5.11. Vlastnícke právo k dielu prechádza na objednávateľ okamihom úplnej úhrady ceny diela, ako i prípadného záväzku objednávateľa v podobe úroku z omeškania alebo peňažného záväzku podľa tejto zmluvy. Čl. VI. POVINNOSTI ZHOTOVITEĽA 6.1. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať dielo v štandardnej kvalite v súlade so všeobecne platnými záväznými predpismi a slovenskými technickými normami, pokiaľ sú pre predmet diela vymedzený v ustanovení čl. II tejto zmluvy záväzné, ako i v súlade s ďalšími podmienkami v tejto zmluve. 6.2. Zhotoviteľ postupuje pri zhotovovaní diela samostatne a nie je určený spôsob zhotovenie diela viazaný na pokyny objednávateľa. 6.3. Objednávateľ je oprávnený kontrolovať zhotovenie diela. 6.4. Zhotoviteľ i objednávateľ sa zaväzujú, že sa budú navzájom priebežne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré môžu ovplyvniť realizáciu diela, predovšetkým čo do rozsahu, termínu či kvality. Pokiaľ sa vyskytnú prekážky, ktoré znemožnia vykonanie diela dohodnutým spôsobom, navrhne zhotoviteľ zmenu diela. 6.5. Zhotoviteľ je povinný v priebehu a po zhotovení diela zabezpečiť riadny poriadok prevzatého staveniska. V opačnom prípade bude na jeho náklady prevedený objednávateľom. Pri dokončení diela zhotoviteľ vyčistí a odstráni zo staveniska všetky zariadenia, nástroje, prebytočné materiály, odpadky a zanechá ho v čistom stave, v akom ho prevzal. Zhotoviteľ ako pôvodca odpadu naloží s odpadom v zmysle príslušných právnych predpisov. 6.6. Zhotoviteľ bude po dohode s objednávateľom spolupracovať a koordinovať svoj postup s akýmkoľvek iným zhotoviteľom činným na stavenisku alebo v jeho blízkosti. 6.7. Zhotoviteľ bude dodržiavať všetky bezpečnostné opatrenia súvisiace s vykonávaním diela, ktoré sú nevyhnutné pre náležitú ochranu všetkých osôb v blízkosti staveniska voči nebezpečenstvu zranenia alebo ohrozenia života a majetku. Objednávateľ dohodne so zhotoviteľom také opatrenia, ktoré sú pre toto potrebné. 6.8. Zhotoviteľ poskytne a zamestná v súvislosti s kontrolou diela len taký technický personál, kvalifikovaný a skúsený vo svojich príslušných profesiách, ktorý je kompetentný k vykonávaniu správneho dohľadu nad prebiehajúcimi prácami. 6.9. Objednávateľ môže slobodne namietať a požadovať od zhotoviteľa odvolanie z vykonávania diela akékoľvek osoby zamestnané zhotoviteľom, ktoré majú zlé chovanie a nie sú evidentne kompetentné. 6.10. Zhotoviteľ zodpovedá za škody spôsobené jeho činnosťou alebo činnosťou ním poverených tretích strán na majetku objednávateľa a všetky škody uhradí. Čl. VII. POVINNOSTI OBJEDNÁVATEĽA 7.1. Objednávateľ sa zaväzuje sprístupniť priestory nutné pre realizáciu diela podľa požiadaviek zhotoviteľa, a to bezplatne po dobu trvania prác. Pre sprístupnení priestorov platí zvlášť toto: - priestory pre zhotovenie diela budú odovzdané zhotoviteľovi čisté a prázdne - zhotoviteľovi bude umožnený vjazd nákladnou a osobnou dopravou k budove, ďalej bude umožnený voľný vstup k miestu plnenia podľa potrieb zhotoviteľa, vrátenie plôch nutných pre zloženie a naloženie materiálu. 7.2. Objednávateľ sa zaväzuje nevykonávať v priestore diela žiadne práce bez vedomia zhotoviteľa a zamedziť pohybu nepovolaných osôb a to do podpísania preberacieho protokolu. 7.3. Objednávateľ sa ďalej zaväzuje poskytnúť bezplatne zhotoviteľovi vodu a elektrickú energiu, ďalej uzamykateľný priestor pre šatňu a úschovu náradia, pokiaľ o to zhotoviteľ požiada. 7.4. Objednávateľ ručí za to, že všetky plány poskytnuté zhotoviteľovi pre realizáciu diela sú zhodné s priestormi, kde bude dielo umiestnené. Pokiaľ by tak nebolo zhotoviteľ nemôže zaručiť dodržanie cenovej kalkulácie, alebo termín odovzdania. Toto platí zvlásť v prípade, že zhotoviteľ nemal možnosť priestory pre realizáciu diela vopred vidieť. Čl. VIII. ZÁRUKA ZA DIELO, SERVISNÉ PODMIENKY 8.1. Zhotoviteľ poskytuje záručnú dobu 24 mesiacov. 8.2. Zhotoviteľ poskytuje za akosť diela, resp. všetkých vykonaných prác, záruku. Záruka je platná od dátumu písomného odovzdania a prevzatia diela. Zhotoviteľ týmto garantuje, že ním vykonané dielo bude mať po uvedenú dobu vlastnosti a akosť stanovenú platnými slovenskými technickými normami a ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi. 8.3. V prípade, že sa na diele v záručnej dobe objavia vady, objednávateľ ich bude okamžite reklamovať u zhotoviteľa faxom alebo písomne. 8.4. Reklamácie je povinný zhotoviteľ riešiť maximálne do 30 dní. 8.5. Zhotoviteľ nezodpovedá za závady vzniknuté v dôsledku nedodržania odovzdaných návodov na obsluhu alebo nedodržiavaním obvyklých spôsobov používania a za závady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia. Záruka za akosť diela zaniká takisto v prípade, že objednávateľ vykonal podstatné zmeny alebo úpravy bez vedomia zhotoviteľa, ak sa nejedná o zmenu vyvolanú nutnosťou odstrániť havarijný stav. 8.6. Záručná doba neplatí na časť diela, ktorá nie je v prevádzke z dôvodu reklamovanej vady, a to až do doby jej odstránenia. Za začiatok reklamačnej doby sa považuje deň, keď bola faxom alebo písomne objednávateľom uplatnená reklamácia. Koncom tejto doby je spísanie zápisu o odstránení reklamácie. 8.7. Zhotoviteľ na vlastné náklady opraví alebo nahradí akúkoľvek časť dodávky alebo prác, ktorá sa ukáže ako vadná alebo poškodená dôsledkom vadného materiálu alebo spracovania a prejaví sa v záručnej dobe. 8.8. Pokiaľ sú v priebehu záručnej doby nahradené niektoré časti diela v dôsledku závady, potom bude záručná doba na tieto časti rovnaká, ako je špecifikované v ods. 8.1. od dátumu nahradenia, pokiaľ nebude dohodnuté inak. 8.9. Nahradenie alebo oprava závad bude vykonaná v čo najkratšej dobe, aby sa škody udržali na minime. Pokiaľ zhotoviteľ neposkytne žiadnu odpoveď objednávateľovi do 30 dní od obdržania oznámenia objednávateľom v priebehu záručnej doby, potom bude mať objednávateľ právo napraviť takéto závady na náklady zhotoviteľa. To isté platí o oneskorení zhotoviteľa s odstránením vady dlhšej ako 45 dní. 8.10. Zhotoviteľ sa zaväzuje k tomu, že na písomnú žiadosť objednávateľa vykoná po vzájomnej dohode pozáručný servis za úhradu. 8.11. Zhotoviteľ garantuje v súvislosti s predmetom diela objednávateľovi na trhu obvyklé zmluvy o údržbe. Čl. IX. ZÁVEREĆNÉ USTANOVENIA 9.1. Zhotoviteľ prehlasuje, že je odborne spôsobilý vykonať objednané dielo riadne a kvalitne. Jeho zamestnanci sú vyškolení v predpisoch pre zabezpečenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci a požiarnej ochrany a sú poistení pre prípad úrazu alebo smrti v dôsledku pracovného úrazu alebo choroby z povolania. Zhotoviteľ prehlasuje, že je poistený pokiaľ spôsobí škodu na majetku objednávateľa pri realizácii diela. 9.2. Všetky informácie a know-how, obdržané ktoroukoľvek stranou v súvislosti s touto zmluvou, budú udržované ako dôverné druhou stranou. Je zakázané bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej strany poskytovať ich tretím osobám. 9.3. Obsah tejto zmluvy je možné meniť výhradne písomnými zmluvnými dodatkami podpísanými štatutárnymi zástupcami oboch zmluvných strán. 9.4. Táto zmluva je vyhotovená v dvoch vyhotoveniach, z ktorých po podpise obdrží každá zmluvná strana jedno vyhotovenie. 9.5. Táto zmluva je podpísaná oprávnenými zástupcami zmluvných strán a zodpovedá ich slobodnej vôli. 9.6. Zmluvné strany si výslovne podľa Obchodného zákonníka dojednávajú, že ich záväzkový vzťah sa riadi ustanoveniami Obchodného zákonníka a to i pre prípad, že bez tohto dojednania by tomu tak nebolo s tým, že povinnosťou objednávateľa je o tejto skutočnosti upovedomiť osobu poskytujúcu zabezpečenie tohto záväzku. 9.7. Pre prípad vymáhania splnenia povinnosti z tejto zmluvy si zmluvné strany dohodli ako miestne príslušný súd Okresný súd Bratislava I.. 9.8. V prípade, že sa akékoľvek ustanovenia tejto zmluvy stane, alebo bude vyhlásené neplatným, nevykonateľným alebo nevymáhateľným, takáto chyba príslušného ustanovenia nemá vplyv na ostatné ustanovenia tejto zmluvy. Zmluvné strany sa zaväzujú nahradiť chybné ustanovenia novým ustanovením bezchybným, ktoré v maximálnom možnom rozsahu zachová hospodársky význam nahradzovaného ustanovenia. Čl. X. VZÁJOMNÝ STYK STRÁN Zhotoviteľa zastupuje: Vo veciach zmluvných : Ing. Petr Hamáček, konateľ spoločnosti Vo veciach technických : Ing. Radovan Kováč, výkonný riaditeľ spoločnosti Objednávateľa zastupuje: Vo veciach zmluvných : Vo veciach technických : Vo veciach riadenia stavby: PRÍLOHY: Cenová ponuka č. 530111074 Pôdorysné riešenie vybavenia učebne V Bratislave, dňa 13.12.2011 V Košiciach, dňa Za zhotoviteľa: Za objednávateľa: ................... .................... . Ing. Petr Hamáček PhDr. Viera Rusinková konateľ spoločnosti riaditeľka školy MY DVA Slovakia, s. r. o.